Openingsuren
De praktijk is elke dag geopend van 8u tot 19u, het secretariaat is altijd het eerste aanspreekpunt.
Het secretariaat is dagelijks geopend van 8u tot 12u en van 14u tot 18u.
Onder de middag is het secretariaat gesloten van 12 tot 14u maar kan u voor dringende zaken een arts bereiken op 0465 08 59 82.
Na 19u en in het weekend kan u een arts van wacht bereiken via 1733 .
Bij levensbedreigende problemen bel 112.
Raadpleging enkel na afspraak
De consultaties zijn enkel op afspraak. Een consultatiemoment duurt ongeveer 15 minuten. Om iedereen zo goed mogelijk te helpen en niemand te lang te laten wachten, vragen wij om per afspraakmoment maar 1 persoon en 1 'klacht' in te geven. Komt u met 2 of meer personen, gelieve dan 2 of meer afspraakmomenten in te nemen of een afspraak voor 2 personen te maken. Komt u voor een uitgebreider probleem of een moeilijk gesprek, neem dan gerust
2 opeenvolgende afspraakblokken in. Voor 'nuchter bloedonderzoek', 'gynaecologisch onderzoek', 'verzekeringsonderzoek' en nog enkele andere speciale consultaties is een aparte knop voorzien op het afsprakenscherm.
Gelieve op voorhand te annuleren indien u toch niet aanwezig kan zijn, indien u dit niet doet kan u een administratieve boete aangerekend worden.
Huisbezoeken
Huisbezoeken worden voorbehouden voor omstandigheden waarin u zich niet kunt verplaatsen. Op de praktijk hebben wij meer mogelijkheden en materiaal ter beschikking om u goed te onderzoeken. Kom dus zoveel mogelijk naar de consultatie. Huisbezoeken kunnen enkel telefonisch worden aangevraagd op 09/312.33.44 en dit liefst voor 10u. Huisbezoeken na 10u kunnen niet altijd meer worden gegarandeerd.
Tarieven
Alle artsen zijn volledig geconventioneerd en geaccrediteerd. Dit betekent dat de tarieven die zijn vastgelegd door het Riziv en de ziekenfondsen worden gehanteerd in de praktijk en dat de artsen zich op regelmatige basis bijscholen. Hier kan u de officiële tarieven terugvinden
Gelieve zoveel mogelijk met Bancontact of payconiq te betalen..
Gelieve op voorhand te annuleren indien u toch niet aanwezig kan zijn, indien u dit niet doet kan u een administratieve boete aangerekend worden.
Voorschriften en attesten
Voorschriften en attesten kunnen alleen tijdens de consultatie verstrekt worden en dus niet telefonisch of via e-mail aangevraagd worden. Bovendien kan een voorschrift enkel opgesteld worden na het bevragen en onderzoeken van een patiënt. Er mogen dus geen voorschriften voor familieleden meegegeven worden op de consultatie.
Dit stemt overeen met de regels van het RIZIV en de Orde der artsen.
Zorg ervoor dat je tijdens de raadpleging voldoende voorschriften vraagt zodat je toekomt tot de volgende consultatie. Maak samen met uw arts afspraken binnen welke tijd dit moet gebeuren, om een goede opvolging te verzekeren. Vooraleer je naar de raadpleging komt, kan het nuttig zijn om te controleren hoeveel medicatie je thuis nog hebt.
Dit geldt niet alleen voor de voorschriften maar ook voor allerhande attesten en verwijsbrieven. Je arts kan enkel een ongeschiktheidsattest invullen als hij de patiënt ondervraagd én onderzocht heeft. Je huisarts mag ook enkel attesten schrijven die stroken met de waarheid. Maak het hem daarom niet moeilijk: vraag alleen wat redelijk, écht en verantwoord is. Valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
Contact
Wij vragen om bij voorkeur te bellen voor vragen.
Indien u gevraagd werd om informatie door te geven via e-mail kan u dit doen naar contact@huisartsengavrimed.be.
Dit e-mailadres kan gebruikt worden voor korte vragen of wanneer dit werd afgesproken met de arts/onthaal.
Waarvoor kan u NIET mailen :
aanvragen van consultaties of huisbezoeken
Voorschriften, attesten, resultaten, verwijsbrieven, het invullen van documenten of vragenlijsten,... Hiervoor dient u op consultatie te komen
Uitgebreide vragen, medisch advies. Het is geenszins de bedoeling om consultaties te doen via mail. Ook hiervoor dient u langs te komen op consultatie.
Waarvoor kan u NIET mailen :